فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یکی از هزاران فروشگاه اینترنتی در ایران و البته یکی از موفق ترین آنها است. طراحی فروشگاه اینترنتی در طول چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از برترین و موفق ترین طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت دیجی کالا است. در این مقاله به بررسی و تجزیه و تحلیل فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می پردازیم.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در فوریه سال 2007 راه اندازی شد. این فروشگاه اینترنتی به سرعت در حال رشد است و به عنوان یک پیشرو در تجارت الکترونیک در ایران است که امروزه به پربازدید ترین فروشگاه اینترنتی در شرق خاورمیانه تبدیل شده است. دیجی کالا به دلیل مدل تجارت منحصر به فرد خود، پلت فرم قابل اعتماد و رویکرد مشتری محور خود شناخته شده است. برخی از خدماتی که این فروشگاه اینترنتی ارائه می دهد عبارتند از: تحویل سریع در همان روز، قیمت مطابق با خط مشی، خدمات بازگشت آسان و رایگان، محتوای محصول غنی و بی طرفانه و بررسی کالا ها.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا دارای رتبه الکسا 561 جهانی و پیج رنک 3 گوگل است که این امر بیانگر موفقیت و قدرت این فروشگاه اینترنتی در جلب مشتری و مفید بودن برای کاربران است. این فروشگاه اینترنتی تقریبا تمام نیازهای یک مشتری را در کوتاه ترین زمان ممکن تامین می کند. و شخص می تواند تنها با چند کلیک هر آنچه را که می خواهد خریداری کند. و از آنجا که فروشگاه اینترنتی دیجی کالا دارای نماد اعتماد الکترونیک (enamad) است، افراد با خیال آسوده و اطمینان کامل از این فروشگاه اینترنتی اقدام به خرید می کنند.

طراحی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به گونه ای است که امروزه بیشتر افرادی که قصد  طراحی سایت به ویژه طراحی فروشگاه اینترنتی را دارند، از طراحی سایت دیجی کالا الگو برداری می کنند. البته لازم به ذکر است که موفقیت این فروشگاه اینترنتی به دلیل تلاش بی وقفه و استفاده از محتوای یونیک و خلاق در این سایت است. خلاقیت ها و ایده های نو در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا موجب جلب رضایت مشتریان و در نتیجه بازدید و خرید بیشتر از این سایت شده است.